گسترش تجارت پولاد تکین طلا
Image default
پولاد تکین طلا فرو سیلیکومنگنز وبلاگ

کاربرد فرو سیلیکو منگنز

پولاد تکین طلا تامین کننده آهن اسفنجی , گندله آهن , فرو سیلیکومنگنز , ضایعات آهن , شمش فولاد و میلگرد

کاربرد فرو سیلیکو منگنز

کاربرد فرو سیلیکو منگنز
کاربرد فرو سیلیکو منگنز

مقدمه

کاربرد فرو سیلیکو منگنز : در این مقاله تمامی آن چه که درباره ی کاربرد فرو سیلیکو منگنز, ویژگی سیلیکو منگنز و موارد استفاده از فروسیلیکو منگنز برایتان صحبت می کنیم. همچنین جهت خرید و فروش سیلیکو منگنز با شماره ی موجود در انتهای مقاله تماس حاصل کنید.

فرو سیلیکو منگنز و کاربرد فرو سیلیکو منگنز | فروآلیاژ پرمصرف

فروسیلیکو منگنز را در دسته ی فرو آلیاژهای پر مصرف می توان دسته بندی کرد.در یک فرو آلیاژ به صورت کلی میتوانیم در نظر بگیریم که همیشه یک عنصر به همراه عنصر آهن بیشترین درصد ترکیب را دارند. اصلی ترین کاربرد فرو آلیاژها در تولید آلیاژهای متفاوت می باشد.نام دیگر فروآلیاژ را می توان هاردنر یا آمیژان شناخت.

کاربرد فرو سیلیکو منگنز | چرا سیلیکو منگنز؟

دلیل استفاده از فروآلیاژها در فرآیندها این است که اولا با استفاده از عناصر آلیاژی این است که عناصر آلیاژی کمتری در فرایند فولادسازی اتلاف می شود ثانیا درصورتی که بخواهیم از عناصر خالص  استفاده کنیم بایستی در نظر داشته باشیم که تلفات ناشی از اکسیداسیون بیشتر خواهد بود و هممچنین ترکیب این مواد و ایجاد یک ماده به مراتب دشوار می باشد.علاوه برآن نقطه ی ذوب هرعنصر به صورت خالص که این عناصر را تشکیل می دهند نسبت به فروآلیاژ ها بیشتر می باشد.همچنین افزودن این عنصرها درحالت خالص خود منجر به برهم خوردن تعادل حرارتی در کوره ی آلیاژ سازی می شود.همچنین از آنجایی که برای تولید آلیاژ بایستی عناصر را ذوب کرد لذا انرژی زیادی برای ذوب و کوره می خواهد.

نقطه ی ذوب سیلیکومنگنز

نقطه ی ذوب این فرو آلیاژ وابسته به ترکیبات شیمیایی آن دارد. اما در هر ترکیب نقطه ی ذوب کمتر از منگنز و سیلسیم می باشد.این باعث صرفه جویی در مصرف انرژی آن می شود.با وجود این دلایل مذکور در زمینه ی ساخت فروآلیاژ ها بهتر است شناختن فرو آلیاژ ها در واحد های جداگانه صورت گیرد و سپس آن را در بخش آلیاژسازی استفاده و ترکیب نمایند.آلیاژسازی در واحد های جداگانه باعث صرفه جویی در بحث اقتصادی و از نظر فعالیتی می شود.

خرید و فروش سیلیکو منگنز

شرایط خرید و فروش سیلیکو منگنز به این گونه می باشد که ابتدا باید در نظر داشته باشیم که فروسیلیکو منگنز را بر حسب کیلوگرم خریداری می کنند.تامین فرو سیلیکو منگنز بر حسب دانه هایی با اندازه های 10 الی 60 میلیمتر می باشد.گروه تجاری آهن پولاد تکین طلا فروش و تامین کننده فرو سیلیکو منگنز در آذربایجان شرقی می باشد. قیمت فرو سیلیکو منگنز از قیمت فرو منگنز پایین تر می باشد. خرید و فروش فرو سیلیکو منگنز در بازار می تواند با نام دیگری نیز انجام شود.نام دیگر این ترکیب در بازار فروآلیاژ 14-60 هم صورت می گیرد.

شیوه ی تولید فروسیلیکو منگنز

به این صورت است که تولید کنندگان فرو سیلیکو منگنز با ترکیب فروسیلسیم و فرومنگنز فروآلیاژ آن را ایجاد می کنند. برای ساخت فروسیلیکومنگنز بایستی از کوره های فرو منگنزبا درصد کربن بالا استفاده شود.تولید فرومنگنز به مراتب راحت تر از فرو سیلیکو منگنز می باشد.این به دلیل این است که در فروسیلیکو منگنز سیلسیم وجود دارد. به همین دلیل تولید سیلیکو منگنز دشوارتر می باشد.برای تولید سیلیکو منگنز سرباره ی سیلیکومنگنزی را مورد استفاده قرار می دهیم که از نظر میزان کربن بالاترین مقدار را داشته باشد. سرباره ی مذکور در واقع حاوی 40 درصد از اکسید منگنز می باشد. اکسید منگنز را در مکانیزم تولید به عنوان یک ماده ی پایه در نظر می گیرند.

برای این که در این ترکیب سیلسیم ایجاد شود به یک ماده پایه نیاز است. این مواد پایه همان کوارتز یا ماسه می باشند. ابتدا برای تولید سیلیکو منگنز باید سیلسیم موجود در منگنز, کوارتز و ماسه را احیا کنند. سپس ادامه فرایند صورت گیرد. طی فرایند احیا ماده ی پایه ی کربن را کک می گویند. با استفاده از انجام فرایندهای احیا در دمای بالا با حضور آهن فرو سیلیکو منگنز مذاب تولید می شود. محتوای این ترکیب شیمیایی شامل 60الی65 درصد منگنز و یا 14 الی 16 درصد سیلسیم می باشد. این امر منجر شده است تا فروسیلیکو منگنز را با نام فروآلیاژ 14-60 بشناسند.

 

کاربرد فرو سیلیکو منگنز

این فرو آلیاژ به علت این که خواص هر دو ترکیب فرو منگنز فروسیلسیم و فروآلیاژ را دارد. از فروسیلیکو منگنز می توان به عنوان ماده ی جایگزین این دو ترکیب برای فرایند تولید فولاد استفاده کرد. کاربرد فروسیلیکو منگنز در حذف برخی ناخالصی ها می باشد. این ناخالصی ها شامل فسفر, گوگرد,  اکسیژن و نیتروژن می باشند که در ترکیبات فولاد وجود دارند. حذف ناخالصی های فولاد به این طریق باعث ارتقا کیفیت و خواص مکانیکی فولاد می گردد.علاوه بر آن دو عنصر منگنز و سیلسیم در ترکیبات باعث افزایش سختی و استحکام فولاد می شود. به طور کلی تمامی فولادها حاوی مقادیری هر چند ناچیز یا زیاد از منگنز و سیلسیم می باشد.

 

ویژگی‎ها فروسیلیکو منگنز

چگالی فروسیلیکو منگنز 1.6گرم بر سانتی متر مکعب می باشد.نقطه ی ذوب فرو سیلیکو منگنز در یازه ای قرار دارد. این بازه در حدود 1060 الی 1350 می باشد. فرو سیلیکو منگنز بی خطر و خاصیت اشتغال زایی ندارد.

کاربرد فرو سیلیکو منگنز
ویژگی های فرو سیلیکو منگنز

فروسیلیکو منگنز حالت نامحلول در چربی و آب دارد. شکل ظاهری فرو سیلیکو منگنز کلوخه های فلزی می باشد. این کلوخه های فلزی به رنگ خاکستری یا نقره ای در دسترس می باشد. حالت فیزیکی فرو سیلیکو منگنز جامد و بدون بو می باشد. فروسیلیکو منگنز به علت داشتن خصوصیات مشترک دو ترکیب فروسیلیس و فرومنگنز مورد توجه قرار میگیرد و از بابت صرفه ی اقتصادی مورد توجه می باشد. پس از فروکروم یکی از پرفروش ترین فروآلیاژ ها سیلیکو منگنز می باشد. یکی از روش های تولید آلیاژ با کمترین ناخالصی و تمیزی بالا استفاده از فروسیلیکو منگنز برای جداسازی ناخالصی می باشد.

به طور عمده فرو سیلیکو منگنز در سه گرید تولید می شود و عموما در دو حالت پر کربن و کم کربن موجود می باشد.کاربرد یک نوع از فولادهای کم کربن در فولادهای آلیاژی و ضد کربن می باشد.
نوع کم‎کربن آن معمولا در فولادهای ضد زنگ و فولادهای آلیاژی کم کربن مورد استفاده قرار می‎گیرد.

موارد استفاده از این فرو آلیاژ:

از فروسیلیکو منگنز برای تولید فولاد علاوه بر آن برای جداسازی گوگرد و اکسیژن و ارتقای خواص مکانیکی فولاد ها استفاده کرد.

یکی از موانع ایجاد سولفید آهن در این فروآلیاژ وجود منگنز است. این عامل بسیار مهم است زیرا سولفید آهن اگر در فروآلیاژ وجود داشته باشد ترک هایی را در سطح بیرونی فولاد ایجاد می کند. این ترک ها باعث کاهش خواص فیزیکی فولاد از نظر کیفیت می شود.

یکی از عوامل کاهنده ی میزان حلالیت کربن در منگنز وجود سیلسیم در فرو آلیاژ می باشد. در نتیجه از این فروآلیاژ بیشتر در ترکیباتی استفاده می شود که نیاز به کربن کمتری داشته باشد.

معمولا میزان منگنز موجود در فولادها حدود 0.2 درصد الی 2 درصد می باشد . یکی از عناصری که هم ارزان است و هم باعث استحکام و چقرمگی فولاد می شود منگنز می باشد. کاربرد منگنز تولید فولاد بهبود خواص مکانیکی و افزایش استحکام فولاد می باشد. به علت عدم اتلاف در عمل تخلیه و کمتر بودن میزان اکسیژن محلول در مواد مذاب ,یکی از نتایج افرودن فرو آلیاژ در پاتیل می باشد.

ویژگی های دیگر سیلیکو منگنز:

  • افزایش سختی پذیری فولاد
  • افزایش قابلیت کار در دماهای پایین و کاهش نقطه ی انتقال دما
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
سایزهای استاندارد فرو سیلیکو منگنز

در اندازه های 3 الی 25 میلی متر-20 الی 80 میلی متر و 10 الی 50 میلی متر

محل تولید فرو سیلیکو منگنز

محل تولید این فروآلیاژها در واحدهای کوره های قوس الکتریکی می باشد. به علت این که برای تولید فرو آلیاژ دماهای بالایی نیاز است لذا مکانیزم تولید سیلیکو منگنز نسبت به فرو منگنز پیچیدگی بیشتری دارد.

استعلام قیمت روز سیلیکو منگنز ا سیلیکو منگنز ایرانی بارگیری از کارخانه آهن پولاد تکین تماس بگیرید
استعلام قیمت روز سیلیکو منگنز افرو سیلیکو منگنز هندی بارگیری از کارخانه تامین کننده سیلیکو منگنز تماس بگیرید.
قیمت روز سیلیکو منگنز گرجستان| بارگیری از کارخانه ، با فاکتور رسمی سیلیکو عیار ۶۵ تماس بگیرید.
قیمت روز سیلیکو منگنز سیلیکو عیار ۶۵| بارگیری از پخش کننده ی سیلیکو منگنز تماس بگیرید.
استعلام قیمت روز سیلیکو منگنز فولاد گل گهر بارگیری از کارخانه آهن اسفنجی تماس بگیرید.
قیمت روز سیلیکو منگنز فولاد کرمانشاه |بارگیری از کارخانه آهن اسفنجی تماس بگیرید.
نرخ روز سیلیکو منگنز فولاد ماهان کرمان بارگیری از کارخانه آهن اسفنجی تماس بگیرید
لیست قیمت روز سیلیکو منگنز اندیشمک | بارگیری از کارخانه تامین کننده ی فرو سیلیکو منگنز تماس بگیرید. استعلام قیمت روز سیلیکو منگنز گرجی | بارگیری از کارخانه به همراه ارائه ی فاکتور رسمی سیلیکو منگنز با ما تماس بگیرید.

شرکت گسترش پولاد تکین طلا تامین کننده ی انواع فرو سیلیکو منگنز , سیلیکو منگنز ایرانی..هندی..گرجی
سیلیکو منگنز با عیار ۶۵ با ارائه ی بهترین قیمت و ارائه ی فاکتور رسمی در خدمت مشتریان می باشد. برای خرید و فروش فرو سیلیکو منگنز و دریافت لیست قیمت سیلیکو منگنز می توانید از طریق شماره ی 09141063656 به نام نیما گوگانی تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

آنالیز گندله جهان فولاد سیرجان

ahan_root

بریکت های آهن اسفنجی

ahan_root

ضایعات بازیافت پذیر

ahan_root

دیدگاه خود را بنویسید